Kristina Lambrecht som er Stabschef for Økonomi, IT og HR, startede hos Herlev Kommune i marts 2019 og en af opgaverne som ansvarlig for IT, er at introducere nye digitale og effektive løsninger. Løsninger der kan automatisere mange af de tilbagevendende, manuelle og tidskrævende processer der er i forbindelse med kommunale årshjul.
Kristina kendte lidt til vores digitale moduler fra sin tid hos Bornholms Regionskommune og Lyngby-Taarbæk Kommune, og valgte derfra, at invitere os til et møde i slutningen af 2019, for at drøfte Herlev Kommunes udfordringer og behov fremover.
Dialogen forløb fint og der var et godt match mellem vores strategi og Herlev Kommunes planer. Vi indgik en aftale om vores digitale modul til Forventet regnskab, som var klar til lancering marts 2020.
Umiddelbart efter har Herlev Kommune valgt at udvide digitaliseringen af kommunen ved at købe et modul til at effektivisere budgetlægningen med digital styring af budget- og spareforslag, budgetversioner, kommentarer, budgetbog og politisk simulering/forhandling.
Samt et modul til at effektivisere anlægsstyring og byggeregnskab samt udvidet Forventet regnskab med et modul til at levere Status på forbrug til Ledelsen.
De digitale moduler kan genbruges til optimere enkelte fagområder med bedre styring, registrering og opfølgning, på økonomi, aktiviteter og disponering.